AYAZMA | Aşık Olunası Güzellik

Çanakkale'nin oksijen deposu Kaz Dağları'nın eteklerinde büyüleyici güzellikte Ayazma Pınarı Tabiat Parkı...



Bugünkü yazımda sizlere bu yaşıma kadar gelmediğime neredeyse pişman olduğum doğa harikası bir yerden bahsetmek istiyorum.
Şehrin sıkıcı ve bunaltıcı yoğunluğundan kurtulmak isteyenlere birebir bir yer. Ayağınızı basıp havayı içinize çektiğiniz anda içinizi bir huzur kaplıyor. Kuş cıvıltıları ve şelalenin mükemmel sesi..

Kapıdan giriş yaptığınız anda biraz yürüyorsunuz ve sizi onlarcadan biri olan bu şelale karşılıyor.Şelalenin suları ormanın içine doğru akıp gidiyor. Su birikintilerin az olduğu yerlerde piknik yapılacak tahta masalar koymuşlar. Bu masalardan parkın bir çok yerinde var. Suyun içinde, ağaçların arasında, şelalenin yanında gibi bir çok yerde mevcut. Benim size önerim piknik yapacaksanız ağaçların arasında olan masalar size daha uygun. Ama sadece 1-2 saat atıştırmalıkla geçirecekseniz şelalenin yakınına oturup keyfinize bakabilirsiniz :) Tabi oraya gidildiğinde 1 - 2 saatle geri dönülecek bir mekan değil orası da ayrı bir konu :)                          




Parkın içerisinde satıcılar ve cafede mecvut. Piknik yapmayıp sadece gezmeye gidip orada karnını doyurmak isteyenlere kiremitte alabalığı tavsiye ederim. Orada hemen yakalayıp pişiriyorlar. Taze ve tadı çok lezzetli gerçekten.

Bu arada suyun soğukluğundan bahsetmeden geçmek istemiyorum. Dağın pınarlarında gelen su gerçekten inanılmaz soğuk. Ayaklarımı su içerisinde en uzun 5 saniye tutabildim. Bundan dolayı üşütmemek adına (yukarıda bahsettiğim gibi)su içerisindeki masalarda oturmayı fazla önermiyorum :/ Fakat ilerideki çeşmeden su içmenizi öneririm. Suyun tadı çok farklı ve lezzetli. Hele ki yaz aylarının sıcağında buz gibi su çok iyi geliyor :) Suyu görmeniz için aşağıya kısa güzel bir video koyuyorum.









Elimden geldiğince bu güzel yeri sizlere anlatmaya çalıştım.
Merak ettiğiniz sorularınızı yorumlarda bekliyorum :) Bir sonraki yazımda görüşmek üzere..













Yorumlar

  1. Ne güzel anlatmışsınız sehrimizi yine bekleriz :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder